Kontakt
Search
Generic filters
0,00 kr 0

Cart

No products in the cart.

FAQ

VANLIGA FRÅGOR

Vi levererar ditt paket med GLS direkt till din dörr, eller om du inte är hemma, lämnas din beställning till närmaste paketshop. Du får ett e-postmeddelande med spårningsnummer från oss när din beställning har skickats. Kom ihåg att kontrollera skräppostfiltret eftersom mejl kan hamna där.

– Leveranstiden är mellan 3-8 dagar utan helger för samtliga mattor. Om mattan är slutsåld kan beställningen inte reserveras/köpas förrän den finns i lager igen.

– Leveranskostnaden är alltid 449,- kr, om vi inte har speciella kampanjer där frakten är gratis.

– Kostnaden för trottoarleverans är 895,- kr för tyngre gods såsom laminatgolv, om vi inte har speciella kampanjer där frakten är gratis.

– Våra mattor levereras från fabriker i Europa, vilket säkerställer snabb leveranstid.

Alla beställningar inom Sverige inkluderar moms.

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka varan tillbaka till oss. Du måste själv betala för returfrakten, och du är ansvarig om varan skadas under transporten.

Du kan få en returetikett från oss, den kostar från 225 kr beroende på storlek och vikt. Du ska fästa returetiketten på paketet, eventuellt ovanpå den gamla etiketten. Om du inte kan returnera mattan själv till närmaste GLS-paketshop, arrangeras en dag som passar dig för upphämtning. Extra avgift på 150 kr tillkommer.

Du måste vara hemma mellan 08-18 på upphämtningsdagen.

Kontakta alltid kundservice via e-post på info@mattaunivers.se för att få exakta instruktioner.

Alla våra produkter har en relativt kort leveranstid. Leveranstiden anges alltid längst ner under produktbeskrivningen.

Om produkten finns i lager kan du räkna med 3-8 arbetsdagar (utan helger) för de flesta kategorier. Om varan inte finns i lager, kommer detta att anges på produktsidan.

Varor som inte finns i lager kan inte reserveras, eftersom vi då inte alltid kan uppge leveranstiden. Men kunder får gärna begära detta, varefter vårt team kommer att behandla förfrågan.

Naturligtvis. Du kommer att få ett spårningsnummer direkt till din e-post så snart din beställning har behandlats och skickats.

Du har också möjlighet att ändra din leverans till en paketshop om så önskas.

Du kan skriva till info@mattaunivers.se och vi svarar alltid på ditt mejl inom 24 timmar. LIVE-chatt är alltid öppen på FB eller IG och besvaras samma dag.
Kundservice tel: 60 79 06 71, öppen alla vardagar mellan 07-08.00.

För alla beställningar som görs på vår webbshop, kommer du direkt efter betalning att få en orderbekräftelse.

För vissa e-postadresser kan det hända att orderbekräftelsen hamnar i skräppost/ovälkommet, så se alltid till att kontrollera dessa mappar. Om den fortfarande inte finns där, kan det hända att kunden har angett fel e-postadress. Skriv då till info@mattaunivers.se för att korrigera detta.

Vi kommer därefter att skicka en ny orderbekräftelse via e-post.

Du har som kund 14 dagars full ångerrätt när du handlar på www.mattaunivers.se

Ångerrätten löper ut 14 kalenderdagar efter den dag du har mottagit hela din vara, eller får den sista varan i fysisk besittning. Observera att dessa villkor endast gäller vid onlineköp.

Du måste inom 14 kalenderdagar från mottagandet av varan meddela oss tydligt att du önskar ångra ditt köp. Meddelandet ska antingen skickas via e-post till info@mattaunivers.se eller genom att använda standardångerrättsformuläret som du hittar längst ner i villkoren. I ditt meddelande ska du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt.

Du kan inte ångra köpet genom att bara vägra ta emot varan utan att samtidigt tydligt meddela oss om detta. Rabattkuponger som tilldelats eller vunnits via kampanjer kan inte återbetalas i kontanter.

Vi tar emot betalningar från Mastercard, Visa, Visa Electron, Mastercard Maestro, Apple Pay.
Det tillkommer ingen kortavgift i samband med ditt köp. Vi drar inte betalningen förrän varan har skickats.

Betalar du med ett internationellt betalningskort, reserveras beloppet direkt. Pengarna reserveras på ditt kort eller konto tills:

  • Vi drar beloppet när vi skickar varan, eller
  • Pengarna frigörs enligt avtal med din kortutgivare.

Du kan läsa mer om reglerna för ditt specifika kort hos din kortutgivare.

OEKO-TEX® gör det möjligt för konsumenter och företag att fatta ansvarsfulla beslut som skyddar vår planet.

STANDARD 100 av OEKO-TEX® är testat för att endast vara tillverkat av material och ämnen som belastar människor och miljön så lite som möjligt. OEKO-TEX® är ett globalt, standardiserat och oberoende test- och certifieringssystem för textilier.

Certifieringen innebär att den färdiga produkten är fri från farliga kemikalier. Över 90% av våra mattor är certifierade med OEKO-TEX eftersom hållbarhet är en väsentlig och grundläggande del av våra värderingar.

Laminatgolv levereras till närmaste trottoarkant med fraktfirma och är därmed inte leverans till dörren som med mattor.

Golven levereras för 895,- kr, vilket är vår standardpris för trottoarleverans, om vi inte har särskilda kampanjer där leveransen är gratis.

Du kommer att bli underrättad under hela leveransprocessen.

Följ med oss på våra Sociala Medier